A közösség média marketing 10 előnye

Sokan próbálkoznak különböző közösségi média felültekkel, hamar feladják azonban, mert nem jönnek az eredmények. Az igazság az, hogy a közösségi média nem az a marketingeszköz, ami rögtön sokszoros megtérülést fog hozni a befektetett összegekre, vagy ami egyik napról a másikra fellendíti üzleted forgalmát. Időbe telik, hogy lendületbe jöjjön, és az előnyök nem mindig annyira egyértelműek, mint amire sokan számítanak. Sokkal inkább hatékony a PR területén, és mint tudjuk, a PR nem az azonnali konverziókról híres.

1. A közösségi média márkatudatosságot terjeszt

A közösségi média a márkaépítés, vagyis branding egyik leghatékonyabb eszköze. Óriási előnye, hogy a közösségi platformokon te szabhatod meg, hogy hogyan prezentálod márkádat az embereknek, hogy milyen képet mutatsz cégedről. Kellő kitartással (és persze jó tartalmakkal) idővel jelentősen megerősítheted márkád hírnevét, ami rendkívül fontos, de lehetetlen számadatként kimutatni.

2. A közösségi média segít felépíteni egy értékes közösséget

Talán senkit nem lep meg, hogy a közösségi média nagyszerű csatorna a közösségépítésre, de meglepően sok cégtulajdonos (és marketinges) figyelmen kívül hagyja egy jó közösség fontos szerepét márkája körül. Amikor a felhasználók csatlakoznak online közösségedhez, akkor azonnal zöld utat kapsz ahhoz, hogy megismerhesd őket (hogy mit szeretnek, mit nem, mitől félnek, mire vágynak, stb.) Ezt az „ismerkedést” a Facebook rendszere részben elvégzi helyetted az adatok begyűjtésével, de ne feledkezz meg arról sem, hogy egy közösség az oda-vissza kommunikációról szól!

3. A közösségi média rendszeres kontaktot biztosít az ügyfelekkel

Minden valamirevaló marketinges tudja, hogy egy lehetséges ügyfél ritkán adja be a derekát az első alkalommal, amikor találkozik egy új márkával. A statisztikák változók ugyan, de egy embernek általában 6-8 alkalomra van szüksége, hogy találkozzon egy márkával, mielőtt belemenne a vásárlásba. A közösségi média segít, hogy rendszeresen felbukkanj ideális lehetséges ügyfeleid szemei előtt, és újra és újra emlékeztesd őket arról, hogy mit kínálsz, és miért érdemes a te márkádat választaniuk.

4. A közösségi média tekintélyt épít

Akár egy márkát képviselsz, akár tréner, tanácsadó, szerző, vagy bármilyen hasonló jellegű figura vagy, a közösségi média segít megszerezni azt a tekintélyt céges vagy személyes márkád számára, amire a sikerhez szükséged van. Azzal, hogy rendszeresen hasznos, értékes információkat osztasz meg követőiddel, idővel meghatározó forrássá válhatsz szakterületeden, akihez az emberek bizalommal fordulnak majd, ha problémájuk akad.

5. Befolyást gyakorolhatsz vele

Ahogy követőbázisod gyarapszik, úgy arányosan befolyásod is növekedni fog. Minél több követőd van a közösségi médián, annál többekhez juthatnak el tartalmaid, ami nem csak új követőket hoz, hanem új partnerkapcsolatok, és egyéb lehetőségek előtt nyitja majd meg a kapukat márkád számára. Olyan ez, mint amikor az ember meglát egy csoport járókelőt az utcán, akik körbevesznek valamit, és odalép hozzájuk, 10 perc múlva pedig azon kapja magát, hogy a tömeg a kétszeresére duzzadt.

6. A közösségi média növeli a webhelyforgalmat

Meglepően sokaknak eszébe sem jut, hogy a közösségi média egy rettentően jó forgalomforrás lehet egy webhely vagy blog számára. Valahányszor bármilyen tartalmat osztasz meg a közösségi médián webhelyedről vagy blogodról, okot adsz arra, hogy közönséged rákattintson és ellátogasson saját „birodalmadba”. Mivel webhelyeddel 100%-ig te rendelkezel, innentől már teljes mértékben befolyásolhatod, hogy mi történik a látogatókkal (és persze hogy milyen felhívást állítasz eléjük).

7. A közösségi média hitelessé tesz

Talán nem is gondolkodsz ezen, de lehetséges ügyfeleid (akár B2C, akár B2B céged van) igenis utánanéznek, hogy márkád jelen van-e a közösségi médián, és – ami még fontosabb – hogy aktív-e ez a jelenlét. Bizonyára veled is megesett már, hogy egy cég után érdeklődtél, és az első dolgod az volt, hogy a Facebookon kerestél rá, esetleg a Twitteren. Nos, rengetegen csinálják ezt, és ha nem találnak rád egy platformon, az éppen olyan rossz fényt vet márkádra, mint amikor megtalálnak ugyan, de egyértelműen látszik, hogy nem foglalkozol profiloddal (az utolsó bejegyzés hónapokkal ezelőtt volt, vagy konkrétan soha). Igyekezz tehát rendszeresen „életjelet” adni márkádról, hogy hitelesnek tűnjön a mai közösségi vásárlók szemében is.

8. A csend nem feltétlenül jelenti az érdeklődők hiányát

Garantáljuk, hogy lesznek olyan időszakaid, amikor komolyan megkérdőjelezed majd, hogy egyáltalán megéri-e foglalkoznod a közösségi médiával. Az eredmények nem lesznek mindig kedvezők, vagy látványosak, de ha kitartóan csinálod, akkor idővel rájössz majd, hogy valójában többen figyelnek oda aktivitásodra, mint hinnéd. Előbb vagy utóbb elkezded majd látni azokat a hozzászólásokat és privát üzeneteket, amik úgy kezdődnek, hogy „Régóta követem ezt az oldalt, és nagyon tetszenek a bejegyzések! … ”

9. A közösségi média versenyelőnyt kínál

Habár a közösségi média már több mint egy évtizede kínál kiváló lehetőségeket a márkák számára, és a legtöbb cég jelen is van a különböző platformokon, sokan teljesen rossz irányból közelítik meg a marketing e formáját. A versenyzaj nagy, de némi kreativitással és elszántsággal nem nehéz kiemelkedni belőle.
Cyberstrategy - Weboldal készítés, marketing és tartalomfejlesztés

10. A közösségi média lehetőséget ad a nagy sikerekre

A nagy sikerek nem jönnek automatikusan csak azért, mert jelen vagy a közösségi médián, de a lehetőség mindenképpen megvan rájuk. Gondolj csak bele: ha valakin keresztül márkád neve eljut a LinkedInen egy óriási nemzetközi vállalat illetékes manageréhez, akkor esélyes, hogy némi ismerkedést követően aláírhatod céged valaha kötött legfontosabb szerződését. Hasonlóképpen elég, ha egy tweetedet vagy egy Facebook bejegyzésedet megosztja egy köztiszteletben álló személy, így márkád neve tízezrekhez jut el. Persze mindezért tenni is kell – kiváló tartalmakat kell kínálnod, kitartónak kell lenned, aktívnak, nyitottnak, őszintének, hitelesnek, és nagyon türelmesnek.

Lépjen velünk kapcsolatba!

Betűtípusok

A tipográfia feladata nemcsak az információ megjelenítése, a szöveg közlése, hanem a szöveg megértetése, a közölt szöveg magasabb szintű átadása.

 

Az alapelemeknek, azaz a betűtípusoknak pedig óriási jelentősége van. A betűtípusok az információk megjelenítésén túl vizuális-esztétikai élményeket is nyújtanak, valamint érzéseket, hangulatokat tükröznek, képesek befolyásolni, érzelmeket kiváltani, felerősíteni az általuk megjelenített szavak értelmét, jelentését.

Színek

A színek pszichológiai üzeneteket közvetítenek felénk, a felhasználók felé, melyek tudatalatti jelentéssel bírnak. A szín az egyik legfontosabb része a web designnak.

A színeknek is megvan a saját pszichológiája.

A színpszichológia megmutatja, milyen hatást gyakorol egy-egy szín az életünkre, a viselkedésünkre, ezzel együtt pedig azt is, hogyan befolyásolható a vásárlói magatartás egy-egy szín konzekvens használatával. Attól függően, hogy milyen színekkel dolgozik egy márka, a vásárlók más és más módokon reagálnak rá.

Grafika és Design

A megjelenés több részletből tevődik össze, aminek harmonikus összekapcsolódása a “BRAND” része. Online és Offline is összhangban célszerű ezeket kezelni.

A sikerhez szükség van egy jó weboldalra, amely képes összekapcsolni a leendő vásárlókkal. 

Egy jó weboldal azért is fontos, mert a potenciális vevők vagy ügyfelek sok esetben ott találkoznak vállalkozással először.A látogatók a weblapunk alapján ítélik meg vállalkozásunkat és döntik el, hogy szükségük van-e ránk vagy sem.

Facebook és Google hirdetéskezelés

A digitális marketing nagy előnye, hogy rendkívül jól lehet válogatni a fogyasztói csoportok között.

A személyre szabott hirdetésekkel lehetőségünk van pontosan azokat a potenciális ügyfeleket megcélozni, akiket valóban a mi szolgáltatásaink illetve termékeink érdekelnek.

Miért jó online hirdetni?

  • Testre szabható a költségkeret
  • Tűpontos a célközönség meghatározása
  • Változatos a megjelenés
  • Mérhetőek és precízen kalibrálhatóak az adatok

Tartalommarketing

A tartalommarketing egy stratégiai módszer, mely nem a reklámüzenetekről szól sokkal inkább azokról a hasznos tartalmakról amiket potenciális vásárlók keresnek az interneten.

Sarokköve a bizalom építés márka és célközönség között, ily módon növelve ügyfeleik számát.

Legnagyobb  előnyei:

  • Szakértői státusz kialakítása
  • Az ügyfél loyalitásának növelése
  • Növeli a weboldal forgalmát
  • Költséghatékonyan hoz stabil eredményt hosszú távon
  • A cég jobban megismeri célközönségét

Közösségi média marketing

Legfrissebb elemzések szerint a Facebook több mint 1,3 milliárd felhasználóval rendelkezik világszerte ami a teljes internet populáció 38 %-a.

Azonban nem elég egyetlen közösségi média platformon jelen lenni hiszen különböző platformokon könnyebben érhetünk el más és más célcsoportokat.

Mire jó a social media marketing?

  • Márkatudatosságot
    terjeszt
  • Aktív kapcsolatot és bizalmat épít ki cég és ügyfelei között
  • Hitelessé tesz
  • Versenyelőnyt kínál

Ön elfogadja-e, hogy az oldalon cookie-kat használunk?

A Szolgáltató kezelésében álló www.cyberstrategy.hu honlap a honlapra történő látogatáskor a Felhasználó végberendezésében sütik (cookie) segítségével adattárolást, illetve adat-kezelést hajthat végre a Felhasználó azonosítása, a Felhasználó további látogatásainak megkönnyítése, a Felhasználó részére célzott reklám és egyéb célzott tartalom eljuttatása és piackutatás céljából. Ezen adatok körét a Google Analytics adatvédelmi irányelve határozza meg.A sütik használatához a Felhasználónak minden esetben hozzájárulását kell adnia. Google Analytics szolgáltatás annak igénybevételével adatokat gyűjt a honlap felhasználásával kapcsolatban.

Lépjen velünk kapcsolatba!

Cyberstrategy_logo_hatternelkul